Nieuwe mogelijkheden in KIJK! Registratie vanaf 1 augustus

Het kan je bijna niet ontgaan zijn: alle nieuwe ontwikkelingen die we live hebben gezet op 1 augustus. Het was voor velen vakantietijd, dus misschien ben je ze nu pas aan het ontdekken. We zetten de belangrijkste nog beknopt op een rijtje voor je:

  1. Alle KIJK! gebruikers werken in één zelfde module: KIJK! voor 0-7 jarigen
    Met ingang van 1 augustus werkt iedereen in de database die we eerder ‘module 0-7’ noemden. We kunnen hierdoor bepaalde ontwikkelingen makkelijker doorvoeren. Voor wie altijd al werkte in de module 0-7 verandert er dus helemaal niets. Werkte jij altijd in de module 0-4 jaar of die voor groep 1-2, dan heb je gezien dat er een paar kleine veranderingen zijn:
    – De namen van de ontwikkelingslijnen zijn soms anders.
    – Bij sommige ontwikkelingslijnen staan één of twee*

    De veranderingen kun je hier teruglezen (zie tekst: werken in één database).
  2. Klaarzetten registratie
    Om tegemoet te komen aan de gebruikers die vragen of het registreren eenvoudiger kan hebben we een nieuwe functionaliteit ontwikkeld waarmee het registreren vlotter kan gaan. Om ervoor te zorgen dat deze wijze van registreren ook klopt met hoe jouw kinderen zich ontwikkelen is het natuurlijk erg belangrijk dat je dagelijks observeert en bij voorkeur ook dagelijks aantekeningen verwerkt in KIJK!. Alleen op die manier krijg je een goed actueel beeld van hoe jouw kinderen zich ontwikkelen en kun je (voor de meeste kinderen) gebruik maken van ‘klaarzetten registratie’. Wil je meer weten over dit handige middel en hoe je het kunt gebruiken? Lees dan hier verder: Klaarzetten registraties
  3. Ouderrapport: opmerkingen van eerdere rapporten blijvend zichtbaar houden
    In het ouderrapport kun je als professional een opmerking maken die bedoeld is voor het kind, of voor de ouders/verzorgers. Wanneer je al die opmerkingen van eerdere rapporten bij elkaar hebt, dan kan duidelijkheid geven. Vanaf 1 augustus is het mogelijk om de opmerkingen die je maakte in een eerder rapport ‘mee te nemen’ naar het volgende rapport zodat alle opmerkingen bij elkaar blijven.