De najaars editie 2024 van Bazalt Groep Magazine is verschenen. Je leest hem hier online!
Jij kunt het leven van je leerlingen veranderen
Als leraar heb jij de kracht om het leven van je leerlingen te veranderen. Voor kinderen met bijvoorbeeld dyslexie kan leren soms een enorme uitdaging zijn. Terwijl klasgenoten vooruitgaan, blijven zij vaak achter. Jij kunt volhouden, want ieder kind ontwikkelt zich anders. Maar samen kunnen we meer doen. De Bazalt Groep ondersteunt jou in het vinden van de juiste aanpak voor leerlingen met leerstoornissen. Zo bouw je mee aan een sterke basis, waarop kinderen hun talenten ontwikkelen en weerbaarder worden voor de toekomst. In onze nieuwe uitgave van het BG Magazine nemen we je mee in de wereld van als het leren anders gaat en hoe je leerlingen een stevige basis kunt meegeven.
Je kunt hier het volledige magazine online doorbladeren of hieronder ieder artikel afzonderlijk lezen en/of downloaden. Veel leesplezier!
Diversiteit en inclusie in het onderwijs
Diversiteit is een complex begrip dat alle mogelijke verschillen tussen mensen omvat. Dit kan variëren van zichtbare kenmerken tot onzichtbare factoren. Het is vaak deze onzichtbare diversiteit die het uitdagend maakt om inclusie effectief te bevorderen. Karim Amghar was op donderdag 31 augustus jl. onze gastspreker tijdens de Bazalt Groep startdag met al onze collega’s in Stellendam. Samen met Bazalt Groep onderwijsadviseurs Irene van der Kaaij‑Ririhena en Marleen Nelissen‑Ris bespreken wij deze middag.
Op deze coördinator kun je rekenen
Renate Coops begon ooit als leraar en is nu rekencoördinator en intern begeleider bij RKBS De Walvis in Den Haag. De school heeft haar in deze rol aangesteld om het rekenonderwijs op hoog niveau te houden. Wat doet zo’n rekencoördinator precies en hoe gaat de school om met (ernstige) rekenproblematiek? Bazalt Groep rekenadviseur Han van der Vleuten vroeg het haar.
Beeldcoaching: de kracht van kleine veranderingen in het onderwijs
Maartje Kersten werd geïnspireerd door collega John Huigsloot om een opleiding beeldcoaching te volgen. Na een burn-out herontdekte ze de liefde voor beeldcoaching en startte ze met de School Video Interactie Begeleiding (SVIB). Nu begeleidt ze leraren, waarbij kleine inzichten voor grote veranderingen zorgen.
‘Je ziet je eigen gedrag pas echt goed als het op beeld staat’.
In elke editie van ons magazine stellen we de vraag, wie of wat heeft je kijk op het vak veranderd, aan een collega binnen of buiten onze organisatie. We spreken dit keer Tialda Bos, lerares op de Van Hoogstratenschool in Den Haag.
Leraar en leerling in hun kracht
Basisschool De Kreeke in Westdorpe rondde onlangs succesvol een 3-jarig implementatietraject van Leren Anders Organiseren (LAO) af, toentertijd nog onder leiding van directeur Coen Kaijser. Samen met nieuwe directeur Gerco Braamse deelt hij hun enthousiasme en toekomstplannen hierover.
Deze editie van het magazine in je brievenbus?
Vul je gegevens hier in en we sturen je gratis de najaarseditie 2024 toe.