Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Geen aanpassing in teksten mijlpalen

“Worden de teksten in de mijlpalen ook aangepast?” 

Het korte antwoord is ‘nee’. We leggen graag uit waarom niet.  

De teksten in de mijlpalen geven het verloop van de ontwikkeling weer en beschrijven de kennis en vaardigheden die kinderen op een bepaalde leeftijd laten zien. Dit is wat je kunt observeren. Door de ontwikkeling en het ontwikkelingsverloop te observeren, beoordeel je of je aanbod het gewenste, stimulerende effect heeft op de kinderen. 

De teksten in de mijlpalen zijn wetenschappelijk onderbouwd. Ze zijn gebaseerd op de ontwikkelingspsychologie, waarbij de ontwikkeling van het brein centraal staat. Het ontwikkelingsverloop kunnen we dus niet zomaar aanpassen. 

In je speel-leeromgeving, je activiteitenaanbod en je eigen handelen zorg je voor een rijk en gevarieerd aanbod. Hierdoor komen zoveel mogelijk aanbodsdoelen aan bod en krijgen kinderen de kans om zich hierin te ontwikkelen. Je observeert de ontwikkeling terwijl kinderen spelen en werken in deze omgeving. Op basis van die observaties en registraties kun je je aanbod en doelen vervolgens verder specificeren.