We zijn op zoek naar een klantenpanel van enthousiaste KIJK! gebruikers. Als panellid ontvang je voorstellen en ideeën over nieuwe ontwikkelingen binnen KIJK!, en we horen graag jouw mening hierover. Soms vragen we je om feedback te geven op een nieuw onderdeel dat we aan het ontwikkelen zijn. We zoeken gebruikers die bereid zijn om af en toe (online of via e-mail) hun input te geven.
We weten dat je agenda vol is, dus we zorgen ervoor dat de tijdsinvestering voor jou zo klein mogelijk blijft. Doe je mee? Geweldig!
Hoe werkt het KIJK! Klantenpanel?
Het kan zijn dat we je vragen schriftelijk te reageren op een voorstel. Dat kan door te reageren op een ‘open’ vraag in een mail die we je sturen of via een formulier dat je invult. Het kan ook zijn dat we je uitnodigen voor een online sessie waaraan meer mensen deelnemen, om een voorgestelde ontwikkeling te bespreken.
Doe ik mee aan alle vragen?
Nee, dat bepaal je zelf. Je kunt aangeven of je alleen schriftelijk wilt reageren of ook wilt deelnemen aan online sessies. Er zijn verschillende soorten vragen. Soms zoeken we vooral input van leraren en pedagogisch medewerkers, en soms zijn we juist op zoek naar de mening van KIJK! beheerders.
Wat voor soort vragen kan ik verwachten?
Bijvoorbeeld:
- Een aantal gebruikers heeft behoefte aan een aanpassing in de rapportage voor ouders/verzorgers. We willen verschillende opties aan leraren, pedagogisch medewerkers, intern begeleiders en pedagogisch coaches voorleggen. Leden van het panel met deze rollen kunnen dan schriftelijk reageren of deelnemen aan een kort online overleg.
- Een andere vraag kan gaan over de gebruikersrechten in KIJK!. Wie krijgt welke rechten, en welke rechten zijn er nodig? Dit soort vragen leggen we voor aan panelleden die als KIJK! beheerder fungeren.
- Soms vragen we je ook om mee te kijken naar een nieuwe technische ontwikkeling. We laten het nieuwe onderdeel zien en horen graag je mening over de gebruiksvriendelijkheid en toepasbaarheid.
Kunnen er meer mensen uit hetzelfde team lid worden van het klantenpanel?
Ja, dat kan zeker. En als jij de enige bent uit jouw team, dan waarderen we het als je je collega’s om input vraagt bij het beantwoorden van onze vragen.
Wat als ik niet altijd kan meedoen?
Dat is geen probleem. Je bepaalt per vraag of je mee kunt doen. Als het een keer niet uitkomt of je hebt het te druk, dan sla je die vraag gewoon over. Na een jaar evalueren we hoe het panel werkt en of het voor iedereen goed bevalt.
Hoeveel tijd kost het me?
We begrijpen dat je druk bent. Jouw werk op school of locatie is het belangrijkst. Daarom houden we de vragen ‘kort en krachtig’.
Wie kan panellid worden?
Jij! Als je met KIJK! werkt en bij voorkeur een training hebt gevolgd (zoals basistraining, beredeneerd aanbod, opfrissen, of monitor). Het maakt niet uit of je net begint of al lang met KIJK! werkt. Belangrijk is dat je enthousiast bent en mee wilt denken over hoe we KIJK! gebruiksvriendelijker kunnen maken.
Hoe geef ik aan dat ik wil meedoen?
Als je mee wilt doen, hebben we je naam en contactgegevens nodig. Omdat we een diverse groep panelleden zoeken, vragen we je ook enkele andere details in het aanmeldformulier, zoals hoe je wilt deelnemen (schriftelijk of online).
Wie is geschikt als panellid?
JIJ! Als je met KIJK! werkt. Bij voorkeur ook de training hebt gevolgd (bijvoorbeeld de training KIJK! de Basis, KIJK! Beredeneerd Aanbod, KIJK! Opfrissen en Verdiepen en/of KIJK! Monitor). Het kan zijn dat je nog niet zo lang met KIJK! werkt of misschien juist al wel heel lang. Enthousiast bent en wil meedenken over hoe het werken met KIJK! nog gebruiksvriendelijker kan.
Interesse?
Meld je aan! We vragen je enkele gegevens in te vullen en jouw voorkeur voor deelname op te geven.