Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Agenda

Training Executieve Functies

Wat zijn executieve functies? Hoe werken deze functies in het brein? Hoe kan je omgaan met kinderen die bepaalde vaardigheden niet goed beheersen? Hoe kan je de executieve functies stimuleren bij de kinderen in je klas? In deze drie bijeenkomsten wordt gewerkt aan (meer) kennis omtrent:

  • Theorie executieve functies
  • Aanleren van vaardigheden
  • Stoornissen die de executieve functies beïnvloeden
  • Brein onderwijs
  • Praktische tools voor in de klas

De essenties

  • Executieve functies zijn de functies in je brein die het mogelijk maken dat een mens rationele beslissingen neemt, zijn/haar impulsen beheerst en zich kan focussen op wat belangrijk is.
  • De term ‘Executieve functies’ betreft een neurologisch begrip dat verwijst naar cognitieve processen die betrokken zijn bij het plannen, aansturen van activiteiten.
  • Met kennis over executieve functies en het brein kunnen leerkrachten kinderen beter begeleiden in het aanleren van vaardigheden.

Werkwijze

In een training van 3 middagen leer je de theorie en hoe je deze concreet in kan bouwen in je onderwijs. Concreet en praktisch: samen oefenen in de training om de volgende dag meteen in je eigen praktijk aan de slag te gaan.

Doelstelling

  • Meer kennis en vaardigheid opdoen over executieve functies.
  • Leren hoe je deze aanpak integreert in je dagelijkse denken en handelen als leraar.

Doelgroep

Leerkrachten, IB-ers, directeuren van PO.