Aanbod

Rijke speelleeromgeving

Training executieve functies

Het doel van de training ‘Rijke speelleeromgeving’ is dat jij als onderbouwleraar of pedagogisch medewerker gerichte keuzes kan maken voor een kwalitatief goede inrichting van de ruimtes waarin je met je kinderen werkt. Je leert concreet hoe je de inrichting van de ruimte – zowel buiten als binnen – zo optimaal mogelijk aan kunnen laten sluiten bij de behoeften van jonge kinderen. 

De essenties 

Een goed ingerichte speel-leeromgeving is veilig en vertrouwd, biedt uitdaging en kansen tot contact en stimuleert de zelfstandigheid van kinderen. Tijdens de training leer je heel nauwkeurig te kijken naar de inrichting van de binnen- en buitenruimtes waar je met jonge kinderen werkt. 

  • Vanuit een rijke, weldoordachte speelleeromgeving kunnen kinderen (zelfstandig) 80% van de SLO-doelen behalen. 
  • Heel veel concrete materialen om inspiratie en ideeën op te doen om morgen hiermee aan de slag te gaan. 
  • Handvatten om spel te begeleiden waardoor kinderen hun doel bereiken. 

Doelen 

  • Je reflecteert op jouw speelleeromgeving en kunt verbeteringen in die omgeving realiseren  
  • Je hebt handvatten om spel te begeleiden waardoor kinderen hun doel bereiken. 

Voor wie

Deze training van 2 dagdelen is bedoeld voor leraren, intern begeleiders, pedagogisch medewerkers, onderbouwcoördinatoren. 

Agenda