De training Leren zichtbaar maken – Feedback leert je hoe je met de juiste feedback de leerresultaten van jouw leerlingen kunt verbeteren. Vergroot de impact van jouw onderwijs door het geven van en ontvangen van feedback!
De essenties
- Bewust feedback geven aan je leerlingen op het geschikte niveau
- Feedback geven en krijgen die gebaseerd is op de leerdoelen en succescriteria van de les
- Prijzen onderscheiden van het geven van feedback
Wat is feedback?
Feedback wordt beschouwd als één van de krachtigste invloeden op lesgeven en leren. Maar tegelijkertijd kan de impact van feedback heel wisselend zijn. Het is afhankelijk van de manier waarop feedback wordt gegeven en ontvangen.
Leren zichtbaar maken – Feedback is gebaseerd op het boek Feedback om leren zichtbaar te maken. Het is ontstaan door een samenwerking van twee internationaal bekende onderwijskundigen. Het boek brengt de wereldberoemde deskundigheid van John Hattie op het gebied van onderzoek samen met de uitgebreide, praktische ervaring van Shirley Clarke.
Wat ga je doen?
Tijdens deze training krijg je voorbeelden van de manier waarop je een effectieve cultuur voor feedback kunt realiseren. Je krijgt handvatten voor structuren voor lesgeven en leren. Hiermee heb je de best mogelijke basis voor feedback in handen. De inhoud is gebaseerd op onderzoek, theoretische inzichten en expertise in het lesgeven.
Je gaat aan de slag met de principes en praktische aspecten van feedback:
- de invloed van feedback
- het belang van oppervlakkig leren, diep leren en transfer
- feedback van leerling naar leraar
- feedback van leerlingen onderling
- de kracht van feedback, zowel in de les al na de les
Wat is je opbrengst?
Aan het einde van deze training:
- Ben je in staat om een kort overzicht over de rol van feedback te presenteren aan je collega’s
- Begrijp je beter wat leerdoelen en succescriteria zijn en wat hun relatie met effectieve feedback is
- Heb je strategieën om een vertrouwelijke sfeer te creëren in je klas
- Ben je in staat om feedback te herkennen, te organiseren en te formuleren passend bij het instructieniveau
- Heb je kernideeën over prijzen samengevat
- Heb je nieuwe strategieën om feedback te krijgen van je leerlingen
Past deze training bij jou?
Deze training is bedoeld voor leraren, ib-ers, schoolopleiders, bouwcoördinatoren en directies.
Anderen bekeken ook
Agenda
Uitgaven
-
John Hattie en Shirley Clarke
Feedback om leren zichtbaar te maken -
John Hattie en Shirley Clarke
Feedback om leren zichtbaar te maken – beknopte uitgave