Leren zichtbaar maken – De zichtbaar lerende leerling is de basis van de kernmodules van het Visible Learning Plus programma. Om de implementatie van Leren zichtbaar maken-strategieën in de hele school te ondersteunen, zijn de ‘kernmodules’ ontwikkeld. Ze kunnen de start van, een vervolg op of een verdieping van het Visible Learning Plus-programma zijn. Maar ze zijn ook los te volgen.
Wat ga je doen?
De training bestaat uit 1 dag of 2 dagdelen en bestaat uit 5 sessies.
Sessie 1: Het introduceren van de zichtbaar lerende leerling.
Sessie 2: De zichtbaar lerende leerling in actie.
Sessie 3: Denkkaders voor leraren
Sessie 4: De zichtbaar lerende leraar in actie.
Sessie 5: Evaluatie en de volgende stappen.
Wat is de opbrengst?
- Je bent in staat om de kenmerken van een zichtbaar lerende leerling te beschrijven aan een collega.
- Je bent in staat om aan een collega uit te leggen hoe je zichtbaar lerende leerlingen creëert.
- Je hebt nagedacht over de eigen school-/ klaspraktijk en geëvalueerd waar je nu staat en wat je volgende stap moet zijn.
- Je weet hoe je je richt op het leren, door gebruik te maken van effectieve leerdoelen en gezamenlijke succescriteria.
- Je weet hoe je in de lessen mogelijkheden creëert voor zelfevaluatie en evaluatie door klasgenoten/ peers.
- Je kunt de denkkaders identificeren die nodig zijn voor helderheid van de leraar
Past een training Leren zichtbaar maken – De zichtbaar lerende leerling bij jou?
- Leraren en teams PO VO MBO
- Schoolleiding PO VO MBO
Anderen bekeken ook
Uitgaven
-
John Hattie
Leren zichtbaar maken -
John Hattie en Shirley Clarke
Feedback om leren zichtbaar te maken -
Shirley Clarke
Leren zichtbaar maken met formatieve evaluatie -
John Hattie, Gregory Yates
Leren zichtbaar maken met de kennis over hoe wij leren