Het doel van de training is meer kennis krijgen hoe de resultaten van een intelligentieonderzoek vertaald kan worden naar de onderwijsbehoeften van de leerling en het handelen in de klas.
De training heeft een duur van 2 uur waarin de theorie aan de praktijk gekoppeld wordt. Tijdens de training worden de deelnemers geactiveerd met coöperatieve werkvormen en is er ruimte om persoonlijke vragen en ervaringen uit te wisselen. Het is een laagdrempelige training voor zowel startende als ervaren leerkrachten en intern begeleiders. Voor deze training is geen voorbereiding vereist. Aan het eind van de training kan elke leerkracht actief meedenken over wat de leerling in de klas nodig heeft aan de hand van een intelligentieonderzoek.
De essenties
Vergroten van de kennis onder de onderwijsprofessionals om beter aan te kunnen sluiten bij de onderwijsbehoeften van de leerling.
Werkwijze
Tijdens de 2 uur zal er informatie gegeven worden over verschillende materialen en zal de WISC-V verder worden uitgewerkt en gekoppeld worden aan de praktijk. Er zal in groepjes worden gewerkt en uitgewisseld, de coöperatieve werkvorm staat centraal in het bespreken van de theorie.
Doelstelling
Het doel van de training is dat de onderwijsprofessionals meer kennis hebben van de resultaten van een intelligentieonderzoek en ze actief kunnen bedenken wat een leerling in de klas nodig heeft.
Doelgroep
Leerkrachten en intern begeleiders