Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Aanbod

Leesproblemen en dyslexie

Wat zijn de ondersteuningsbehoeften van leerlingen met leesproblemen en dyslexie? Hoe kunnen scholen de basisondersteuning en de extra ondersteuning voor leerlingen met lees- en spellingproblemen organiseren? Dat kom je allemaal te weten in deze workshop.

Over de workshop Leesproblemen en dyslexie

In deze workshop worden onderstaande vragen aan de hand van de landelijke protocollen ‘Leesproblemen en Dyslexie’ van het Expertisecentrum Nederlands op een informatieve en interactieve manier uitgewerkt en besproken:

  1. Wat zijn de algemene kenmerken van goed leesonderwijs?
  2. Hoe krijg je zwakke lezers in beeld, welke hulp kun je bieden op de verschillende zorgniveaus en krijg je inzicht in hoe andere scholen dit organiseren?
  3. Wat dyslexie is, wat de signalen en criteria zijn en hoe de zorgroute voor leerlingen met een vermoeden van dyslexie eruitziet?
  4. Wanneer kan de school leerlingen doorverwijzen naar de vergoede diagnostiek en behandeling?

Doel workshop Leesproblemen en dyslexie

In deze workshop vormen de brede vakinhoudelijke richtlijn dyslexie en protocol 3.0 van de dyslexiezorg het uitgangspunt. Deelnemers krijgen zicht op de aanpassingen vanuit deze nieuwe richtlijnen. Met deze informatie kun je vervolgens binnen de eigen school bespreken en analyseren wat er nodig is om de basisondersteuning op het gebied van lees- en spellingonderwijs te verbeteren.  

Doelgroep

Leraren, intern begeleiders, rt-ers, taalcoördinatoren.

Een training op jouw locatie?

Breng jouw organisatie een stap verder met onze trainingen, coaching of advies. We denken graag met je mee en bespreken de mogelijkheden met je. Stuur een mail naar advies@bazaltgroep.nl.

Om je zo snel mogelijk te kunnen helpen, mail ons dan het onderwerp waar je interesse in hebt, jouw contactgegevens en de gegevens van jouw school / organisatie.

Dan kijken we samen hoe we met jou de volgende stap kunnen zetten.