Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Aanbod

Peuter- en kleuterkennis voor IB-ers

Ben jij IB-er op een IKC en wil je meer kennis van de peuter- en kleuterontwikkeling? Dan is deze training iets voor jou!

Essenties

  • Leer meer over de ontwikkeling van het brein
  • Krijg inzicht in de spelontwikkeling en in hoe spel wordt begeleid
  • Krijg kennis van de ontwikkeling van executieve functies
  • Met de opgedane kennis ben jij in staat PM-ers en leraren te begeleiden in de groepen en beleidskeuzes te maken voor de peuter-en kleuterbouw

Werkwijze

Tijdens de training wordt nieuwe kennis gepresenteerd en ga je hier direct actief mee aan de slag. Theorie en praktijk worden met elkaar verbonden door tijdens de training casussen te bespreken en tussentijds opdrachten uit te voeren.

Resultaat

Je krijgt kennis van de ontwikkeling van het brein van peuters en kleuters, van de sociaal emotionele ontwikkeling, de spelontwikkeling en over de ontwikkeling van executieve functies.

Je leert wat dit betekent voor het aanbod en het handelen van de pedagogisch medewerker en de leraar in groep 1-2. Omdat je steeds beter inzicht krijgt in wat goed aanbod en handelen is voor jonge kinderen, ben jij ook steeds beter in staat de PM-ers en leraren in hun werk te begeleiden.

Daarnaast helpt deze kennis je bij het maken van beleidskeuzes voor de peuter- en kleuterbouw. Na iedere bijeenkomst maak je praktijkopdrachten waarvoor je de groepen in gaat, observeert en in gesprek gaat met je jonge kind collega’s. Op deze manier verbind je de theorie met de praktijk.

Doelgroep

IB-ers (die hun peuter- en kleuterkennis willen vergroten), IB-ers die werken op een IKC. En zeker ook geschikt voor leidinggevenden of kwaliteitsmedewerkers!

Een training op jouw locatie?

Breng jouw organisatie een stap verder met onze trainingen, coaching of advies. We denken graag met je mee en bespreken de mogelijkheden met je. Stuur een mail naar advies@bazaltgroep.nl.

Om je zo snel mogelijk te kunnen helpen, mail ons dan het onderwerp waar je interesse in hebt, jouw contactgegevens en de gegevens van jouw school / organisatie.

Dan kijken we samen hoe we met jou de volgende stap kunnen zetten.

Uitgaven