Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Aanbod

Rijke speelleeromgeving

Training executieve functies

Het doel van de training ‘Rijke speelleeromgeving’ is dat jij als onderbouwleraar of pedagogisch medewerker gerichte keuzes kan maken voor een kwalitatief goede inrichting van de ruimtes waarin je met je kinderen werkt. Je leert concreet hoe je de inrichting van de ruimte – zowel buiten als binnen – zo optimaal mogelijk aan kunnen laten sluiten bij de behoeften van jonge kinderen. 

De essenties 

Een goed ingerichte speel-leeromgeving is veilig en vertrouwd, biedt uitdaging en kansen tot contact en stimuleert de zelfstandigheid van kinderen. Tijdens de training leer je heel nauwkeurig te kijken naar de inrichting van de binnen- en buitenruimtes waar je met jonge kinderen werkt. 

  • Vanuit een rijke, weldoordachte speelleeromgeving kunnen kinderen (zelfstandig) 80% van de SLO-doelen behalen. 
  • Heel veel concrete materialen om inspiratie en ideeën op te doen om morgen hiermee aan de slag te gaan. 
  • Handvatten om spel te begeleiden waardoor kinderen hun doel bereiken. 

Doelen 

  • Je reflecteert op jouw speelleeromgeving en kunt verbeteringen in die omgeving realiseren  
  • Je hebt handvatten om spel te begeleiden waardoor kinderen hun doel bereiken. 

Voor wie

Deze training van 2 dagdelen is bedoeld voor leraren, intern begeleiders, pedagogisch medewerkers, onderbouwcoördinatoren.