Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Nieuws / 7 november 2022

Nieuw | Leerdoelen & succescriteria

Vers van de pers … het nieuwe boek van Shirley Clarke Leerdoelen & succescriteria.

Weten jouw leerlingen wat ze leren? Weten ze hoe een goed resultaat eruitziet? En weten ze hoe ze zo’n resultaat kunnen bereiken? We sturen leerlingen vaak het bos in. We geven ze een opdracht en verwachten dat ze daarmee uit de voeten kunnen. Maar heeft iedere leerling dan helder voor ogen wat er van hem of haar wordt verwacht?

Gedurende meer dan twintig jaar onderzoek heeft Shirley Clarke ontdekt dat de sleutel tot doelgericht lesgeven ligt in het focussen op het leerproces in plaats van op het product of het eindresultaat. 

Leerdoelen en succescriteria nemen hierbij een essentiële plaats in. 

In dit nieuwe boek neemt Clarke je mee in de theorie en laat je de praktische uitwerkingen hiervan zien. Je leert:

  • hoe je leerdoelen kunt formuleren, organiseren en plannen, en delen met leerlingen;
  • hoe je succescriteria kunt opstellen die passen bij het betreffende leerdoel; 
  • hoe je deze doelen en succescriteria kunt aanpassen voor verschillende vakken. 

Je vindt het boek nu onze webshop!